Rabu, 9 November 2011

A.K.H.I.R.N.Y.A

ALHAMDULILLAH

25 OKTOBER 2011 @ 9.00 MALAM 
PUSAT PERUBATAN UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA


AHMAD NAJMI RAZIQ

Alhamdulillah, syukur sangat2 segala urusan di permudahkan-Nya.

Dari pagi aku dah rasa sakit sikit2.

Tak nak bagitau en.hubby lagi sebab takut dia risau.

Lagipon en.hubby keje halfday.

Petang nak pegi umah abang long kat Beranang sebab abg long nak wat kenduri doa selamat

sebelum antar mak ke Komplek Tabung Haji di Kelana Jaya.


Pukul 3petang, gerak ke Kelana Jaya. Mak, abang n kakak suma risaukan keadaan

aku. Mak dari awal lagi tak bagi aku pegi Kelana Jaya.

Tapi, aku degil...hihik..

Pukul 5.30, contraction makin kerap. Aku pergi solat Asar dulu..

Lepas abis solat,contraction datang setiap 5min.

Aku bagitau mak, mak suruh pegi Hospital.  

OK!

Pukul 6 petang, gerak dari TH..Dengan hujan lebat...

Jalan dah tentu jammed!!

SABAR

Sampai hospital dah pukul 7.15pm...

Mamalong n Ayahlong Wafiq dah sampai.

Terus buat CTG

Habis buat CTG, kena seluk la...

6cm already! 

Lepas tuh kena pecahkan air ketuban la...Then terus tolak ke LR

Sakitnye, Tuhan aje yg tau!

Itu la nikmat bersalin...

Setengah jam dalam LR, selamat la kuar seorang baby boy..

3.33kg..

Terima Kasih Ya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan